Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2009 17:19 - Как не се продава iPhone – българският опит
Автор: andreevvs Категория: Технологии   
Прочетен: 817 Коментари: 0 Гласове:
0



От известно време от Глобул предлагат официално на нашия пазар и най-новия iPhone 3GS, но изглежда от компанията не си дават много зор в опитите си да продават доста популярното устройство този път. При това не, само че не се опитват да убедят потенциалните си бъдещи клиенти да купят iPhone 3GS от тях, а не през някакъв неофициален канал, но изглежда дори се стараят да откажат от покупката дори хората, които наистина са решили да си купят устройството от тях?! Ето това вече буди недоумение у всеки един нормален човек, тъй като за разлика от предходното обявяване на iPhone 3G и многото използвани ресурси, този път от официалния лаунч на 3GS определено имаше какво още да се иска. А лошото е, че изглежда от Глобул дори не са провели дори съвсем базово обучение на своите клиенти и партньори, предлагащи iPhone 3GS… Всъщност това не е изненадващ факт, в България сме свикнали да се натъкваме постоянно на подобни ситуации, но лошото е, че надеждата ни, че най-накрая все пак нещата са тръгнали в положителна посока с официалната поява на iPhone на българския пазар не се оправдават. В крайна сметка не може да разчиташ само и единствено на някаква по-атрактивна от преди цена с цел да продаваш скъп и непонятен за много потребители продукт, най-вече за марка с “особен статус”, която никога не е била твърде популярна на нашия пазар. А когато в комбинацията добавим и опитващите се по всевъзможен начин да те откажат от покупката на устройство продавач-консултанти, то лесно можем да си отговорим на въпроса защо от Глобул не продават iPhone като топъл хляб.

Следва цитат от премеждията на Лидия Викулова, която успешно е била “отказана” от покупката на iPhone 3GS от Глобул от служители на самия мобилен оператор… алогично, нали:

“В търговията има едно правило – не изпускай момента на продажбата. Това е моментът, в който клиентът изпитва неописуемото желание да притежава дадената стока и му трябва още един “мъничък ритник”, за да направи решителната крачка.

Освен, че е трудно да се стигне до този момент, е трудно да се измисли и реално осъществи тази последна крачка – от гледна точка на търговеца.

Реших да споделя с вас именно това чувство на запалване на фитила, кулминацията и последващото претръпване – нека така да го кажем.

Описаното съм срещала и като търговец, макар, че вече повече се съсредоточавам върху маркетинга и като клиент.

Тази седмица бях решила да си купувам телефон. Това решение го взимам от близо половин година, защото чакам да видя подходящия – Blackberry Storm, Nokia N97, iPhone. Та се спрях на последния.

Ииии… вече бях взела решението за покупка. Чаках с нетърпение да дойде краят на работния ден, за да отида до магазина. Но тъй като това е покупка, която засяга и семейния бюджет, трябваше да я съгласувам. Освен това имам познат, който евентуално би ми уредил по-евтин телефон, и позната, която е в Щатите (каза ми обаче, че от там няма да стане).

Та… отидох до първия магазин да си платя сметката – там ми обясниха, че мога да си купя телефон само с нова карта, но не и да си подновя договора и да взема нов телефон.

Мислейки си защо не ми предложиха да си прекратя договора и да си взема нова карта, тръгнах към втори магазин. Там ми казаха, че мога да направя това действие – да прекратя договора и да взема нова карта.

Вече решена да си купя телефон, отидох в трети магазин, където пък ме сюрпризираха, че мога да си взема телефона на старата ми карта с подновяване на договора, но за съжаление няма телефон.

Прибрах се, разговарях с приятеля ми за телефона и той ме посъветва да изчакам.

Но как по дяволите да чакам, като нямам търпение вече – аз си бях сама запалила фитила и исках да си купя телефон. Точно в този момент ми трябваше едно побутване, но следващите дни така и не отидох до магазина, за да не го получа (побутването) и да не “сгреша”. Чакам да видя дали ще ми уредят телефон на по-ниска цена.

И така до днес, когато станах и вече тази тръпка я няма – все ми едно. Не, че не искам да си купя телефон. По-скоро не бих направила всичко, за да го купя, докато преди два дни щях да дам всичко, за да имам мечтания iPhone 3GS.

Ето този момент не трябва да изпускаме в продажбите, защото клиентите или ще отидат другаде, или ще отложат покупката за по-късно.”

  

Автор  Bloody  


Тагове:   опит,   iPhone,   как,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: andreevvs
Категория: Технологии
Прочетен: 698914
Постинги: 59
Коментари: 289
Гласове: 58
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930